Stop kindermarketing voor ongezond eten en drinken
Wil jij ook dat kinderen gezond kunnen opgroeien, vrij van reclame voor ongezond eten en drinken? Teken dan ook onze oproep aan de politiek.
Teken de oproep aan de politiekWil jij ook dat kinderen gezond kunnen opgroeien, vrij van reclame voor ongezond eten en drinken? Teken dan ook onze oproep aan de politiek.
Teken de oproep aan de politiek1,6 miljard
geeft de voedingsmiddelenindustrie per jaar uit aan reclame voor eten en drinken
80%
daarvan is reclame voor ongezond eten en drinken
67% van NL
vindt dat de voedingsmiddelenindustrie geen reclame zou mogen maken voor ongezond eten en drinken ten koste van de gezondheid van de kinderen
Jaap Seidell, voedingswetenschapper: “Kinderen zijn extra kwetsbaar voor reclame. Hierdoor eten en drinken steeds meer kinderen ongezond. We zien dat kinderen steeds jonger allerlei welvaartsziekten krijgen. Ongezond eten en drinken vergroot hun kans op hart- en vaatziekten, diabetes type 2, kanker, maag-, darm-, leverziekten en nierschade. Als we willen dat er een gezonde generatie opgroeit, is het van cruciaal belang dat er strengere reclameregels komen.”
Deze campagne is gemaakt in opdracht van het collectief van gezondheidsfondsen binnen De Gezonde Generatie. De vier initiatiefnemers voor de gezonde voedselomgeving zijn:
Diena Halbertsma
Voorzitter Alliantie Voeding voor De Gezonde Generatie