Ruim 11.000 handtekeningen voor een gezondere supermarkt
Tijdens onze campagne ‘Op zoek naar gezond’ riepen we op om de ouderbrief te ondertekenen, waarin ouders hun zorgen uitten en supermarkten vragen om gezond eten en drinken makkelijker te maken door:
- het aanbod gezonder te maken (minder suiker, zout en ongezonde vetten in producten);
- (folder)aanbiedingen op gezonde producten;
- kindermarketing te stoppen: geen reclame of verpakkingen die ongezonde producten aantrekkelijk maken voor kinderen;
- geen ongezonde producten aanbieden bij de kassa’s.
Aan de start van het nieuwe schooljaar heeft de Gezonde Generatie zijn de 11.300 handtekeningen van bezorgde Nederlanders aangeboden aan supermarkten Jumbo, Albert Heijn, Lidl en PLUS. Om supermarkten te inspireren, ontvingen zij bij de overhandiging een fictieve ‘100% gezond folder’ geheel in eigen huisstijl, met daarin alleen aanbiedingen op gezonde producten.
Lees hier het nieuwsbericht.
* Superlijst Gezondheid 2024, Questionmark